Kriskommunikation - en nödvändighet för att skydda ert varumärke och bibehålla förtroende under utmanande tider.
Betydelsen av effektiv kriskommunikation
Kriskommunikation är avgörande för ett företags förmåga att navigera genom oväntade utmaningar och händelser. Det gäller dels att hantera och kommentera negativ publicitet, dels att arbeta proaktivt för att bibehålla varumärkets rykte och förtroendet bland bolagets investerare, kunder och anställda. Genom att skapa klarhet och sammanhang i osäkra tider kan företag stärka sina relationer på lång sikt, samtidigt som den omedelbara krissituationen avvärjs.
Anpassning till varierande krisscenarion
Varje kris är unik och kräver en anpassad respons. Oavsett om det handlar om finansiella utmaningar eller negativ publicitet kan vi hjälpa er att bygga kommunikation för att nå ut och ge er syn på händelsen samt hur vägen framåt ser ut. Vi ger er verktyg och proaktiv träning för att förbättra er interna och externa kommunikation i samband med kriser. Med vår rådgivning kommer ni vara väl förberedda och redo att hantera krissituationer med förtroende och integritet.
Vi kan hjälpa er med...
Beredskap och träning i proaktivt syfte
Internkommunikation i samband med kriser
Kommunikationsstöd under kris
Skadekontroll, återhämtning och varumärkesreparation
Krisanalyser och utvärdering
Vi brinner för riktigt bra företagskommunikation
Vi ser alla delar av kommunikationen som länkar i en kedja, och en kedja är bara så stark som den svagaste länken är. Vår vision är att erbjuda börsnoterade företag en helhetslösning så att alla bitar faller på plats.